torsdag 16 juli 2015

Nederlag

Mått så bra.  Inte haft mer än en eller två sammandragningar per dag sista två-tre dagarna.  Med detta i bagaget for jag till Norrbotten och Luleå.

Nu ligger jag i sängen efter samtal med förlossningen.  Sammandragningar och ont periodvis sedan klockan 14.00
Gav mig till sist och ringde.
1 gram Alvedon och vila minst en timme för att se om de ger sig.
Känns jobbigt och oroligt.
Ska jag inte ens kunna gå en stilla tur på stan med många stopp utan att det kör igång? 

Oavsett vad var det mysigt på stan.
Soligt och skönt och fantastiskt sällskap med två tonårstjejer.

Nu vila.

2 kommentarer:

  1. åh, ta hand om dig! Surt att inte kunna göra vad vi vill...själv sitter jag hemma, ju mindre jag rör på mig desto mindre illa mår jag. Solen skiner och ungarna har varit sjukt rastlösa. Jag har legat på soffan och kämpat.
    Tack o lov har sambon gått på semester idag så nu kan jag slappna av. Bara det att slippa laga mat!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör mitt bästa men så frustrerande då man känner att man har energin men kroppen säger nej.
      Skönt att sambon din är ledig. Se till att få full service! ;)

      Radera