fredag 31 juli 2015

Man borde inte sova

Finns en underbar visa som börja med orden "Man borde inte sova när natten faller på", jag nynnar den ofta bara för att den är så fin. Kanske kan hända att jag nynnat den lite för ofta för Knyttet erkar liksom ha anammat det.
Eller iallafall min kropp.
Sover så otroligt dåligt just nu. Oftast ligger jag kvar & vänder mig 150 varv i sängen men ikväll gav jag upp vid ca 129 varv. 
Gått upp, tagit en kopp te & sitter nu och slösurfar.
Ny taktik! Tänker att om jag sitter här tills jag faller med skallen ner i datorn. Då, då kanske jag kan somna ;) 


Friggs Citron & Ingefärate med lite honung, underbart gott!





Man borde inte sova
när natten faller på
För tänk då blänker stjärnorna
högt uppe i det blå


Det är så tyst och stilla
att sova vore illa
Jag vandrar mina vägar
över slätt och genom skog

Och stjärnorna de följer mig
så sällskap har jag nog


Det sägs att de med tusen mil
och mer ändå från oss
Än brinner de med stadigt sken
än flammar de som bloss


Som silver och kristaller
nu deras gnistor faller
Och en och annan flämtar till
när hon har brunnit ut

Så faller hon
då blir det som om en strimma rök till slut


Man kan väl aldrig drömma
så grannt och underbart
Som själva natten ter sig
då stjärnor lyser klart


Det är som om det hördes
ett silverspel som rördes
Man borde inte sova
när natten faller på


Man borde se på stjärnorna
man borde vara två



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar