tisdag 14 juli 2015

En bra dag!

Hade en riktigt bra dag igår. Den kantades av barnmorskebesök, läkarbesök & avslutades med middag hos god vänner.

Tog upp runt alla sammandragningar och hen förordade sjukskrivning på heltid direkt. Ta det lugnt, vila och lyssna på kroppen. Så efter att vi hade träffats träffade jag läkaren som på en gång skrev sjukintyg till att börja med 1 månad och sedan ny kontakt. Kändes bra att tas på allvar. Bara det att det är så svårt att anpassa sig. Jag är väl ingen hyperenergisk person jämt men nu då jag MÅSTE vila och ta det lugnt blir det plötsligt svårt. Har jag hängt en tvätt så har jag liksom gjort klart mitt dagsverke just nu. Maken får ta allt hemma och alla förberedelser för Knyttet vilket känns både trist och orättvist. Inte det att det inte är skönt att ligga i solen utan för att jag känner mig lite värdelös.
Måste jobba bort den känslan.

På kvällen igår blev det grillning & massa surr med goda vänner. Trotsade den kalla sommaren och satt ute med filtar & koftor på!
Men fasligt gott med grillmat var det.

Väl hemma blev jag åter påmind om att ta det lite saktare (blev en del farande och lite handlande igår) då magen kändes stenhård och känslan av att jag skulle spricka snart infann sig.
Molade lite värk nederst i magen och en olust känsla kom i kroppen att något inte stämde helt.
La till och med fram kläder för att snabbt kunna åka in till förlossningen om det behövdes, fixade så jag visste exakt vart plånbok, mobil, laddare & kamera fanns.
Nu lugnade det ner sig efter nån timme men natten var förstörd.
Med detta i minne är det en lugn dag framför mig idag.
Ett  stadsbesök med dottern och eventuellt mellansonen är allt som är planerat. Möjligen kan planen även handla om att äta lite mjukglass ;) 

Btw.... 2:a dagen med sol & bra med värme (så länge man är på altan). Underbart!

Nu Annica har du en rejäl magbild! Vecka 28+2

Börjat läsa Malin Wollins bok "En mamma blir till...." riktigt rolig stundvis och man sitter och skrattar högt för sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar