onsdag 8 juli 2015

Försäkringskassan

Alltså, vilka nötter jobbar på försäkringskassan?
Jag ber direkt om ursäkt om jag trampar någon på tårna men det är en ärlig undran.

Jag jobbar i vården som sjuksköterska, jag lyfter/förflyttar patienter allt ifrån 40kg till 200kg (typ), ibland kan man få hjälp ibland måste man jobba ensam.
Men även med hjälp är 150kg man som är sängliggande tungt att förflytta. 
Det är ofta trånga utrymmen och stress. Det är indragna raster & övertid. Jag ska finnas till hands både för omvårdnadsarbetet och i den medicinska vården. Jag hanterar ibland farliga ämnen för barnet i magen.
Jag kan inte stå handfallen & begära att jag får hjälp hela tiden. Mina kollegor blir då drabbade och får jobba dubbelt.

Detta till trots fick jag idag i beslutet om graviditetspenning enbart beviljad till 50%!!!
Jag var beredd att jobba 30% vidare in i "kaklet", då dessa 30% handlar om huvudhandledning av sköterskestudenter. Men resterande 20% då? Ska jag leva på luft? Ska jag jobba i vården, som redan nu visat sig för tung?
Hur tänker de?

Nu telefonkö till försäkringskassan i ca 35 minuter. Hoppas att jag ska få klarhet i hur deras tankegångar går (ja jag är i grunden hopplöst optimistisk!).

Fortsättning följer.... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar