lördag 4 juli 2015

Lite ledsen idag

Gör något nytt och oväntat.
Efter en del tårar och skuldkänslor sjukskrev jag mig idag från jobbet.
Vi har sista tiden haft en typisk sommarsituation på jobbet. Vilket innebär massa jobb, utan raster, spring och multisjuka patienter.
En vanlig sommar.
Men för mig är det inte en vanlig sommar.
För mig är det sommaren som jag väntar på Knyttet. Vårat fjärde mirakel.

Sedan midsommar har jag haft sammandragningar varje dag på jobbet men det har lugnat sig då jag väl kommit hem.
Idag gick jag i sakta mak runt kvarteret med vovven, stannade två gånger på 10 minuter för vila och lugna magen.
Inser att jag måste lyssna,  känna in & lite på min intuition.
Ringer därefter till jobbet och sjukskriver mig.

Känns som ett nederlag men Knyttet är viktigast.
Lite ledsen idag.

2 kommentarer:

  1. Bra beslut :) Det är bra att tänka på sig själv i första hand ibland ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Å jag lovar att inte bli allt för ego och alltid sätta mig själv först ;) :)

      Radera