lördag 8 augusti 2015

Slaget med samvetet

Trött, ont i magen, matt och slut.
Vill så mycket men orkar så lite. Vet att jag ska lyssna på kroppen, bara göra det jag orkar & mår bra av. Vet att Knyttet mår bäst så.

Barnen vill hitta på saker. Jag funderar, jag känner efter. Ger efter ibland. Men idag är det slut med ork.
Armarna är som betongklumpar. Magen spänner sig & blir hård, lite småont i svanken. Sammandragningar.
Måste säga nej, för det går inte. Jag fixar det inte.
Får dåligt samvete.
Jag borde orka!
Jag förvägrar dem saker som jag borde säga ja till.

Känner mig ledsen. Vill gråta lite.
Lägger mig att vila för jag vet att det bäst så i det långa loppet.
Slåss med det dåliga samvetet gentemot de stora i hemmet.
Just nu är det tungt.


Från igår då orken var mer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar