onsdag 5 augusti 2015

Sitter med min badboll

Sitter här med min badboll.
Klappar & känner på magen, sjunger lite och funderar.
Hur ska du se ut? Ska du få din pappas lockar eller din mammas grön/blå ögon?
Kommer du ärva ditt humör från mig eller från pappa?
Ska du gilla motorer eller att sjunga? Kanske både ock?
Eller blir du precis allt som vi inte kan fantisera ihop ännu, men ändå helt perfekt?
Längtar så enormt! Mer & mer!

Var hos barnmorskan igår, pratade om hur jag ska tänka runt sjukskrvning eller jobb. Resonerade en stund och tog beslutet att jag ska kontakta min läkare för vidare sjukskrivning. För även om det är lugnare med sammandragningarna finns de fortfarande och ökar vid ansträngning, och nu har mitt blodvärde börjat dala också. Ska ta kontakt med henne imorgon. Jag bävar alltid lite för dessa samtal, känner mig lat & får dåligt samvete. Dumt jag vet men så är det ändå.

Nu blir det soffan, benen värker lite så det är högläge som gäller på kvällen.




Har förresten smörjt magen regekbundet, nästan iallafall, med Burt´s bees "Mamma bee", Belly butter. Funkat jättebra! Ingen klåda & inga bristningar (so far).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar