söndag 17 maj 2015

Bebisprat

Jag börjar märka på mig själv att jag mer och mer pratar om knyttet. Det är inte i mycket som knyttet inte är med i mina meningar. Måste nästan lägga band på mig själv!
Idag då vi roade oss med att stå på loppis hela familjen kom det fram några och grattade oss till det nya väntande livet och jag hör hur jag kommer igång direkt. Tar nog inte två sekunder innan jag använder ord så som "spännande", "underbart" och "fantastiskt" i parti och minut. Utan en minsta tanke på om folk säger det av artighetsskäl eller ärligt från hjärtat. Det är som att jag är immun för andras åsikter, vilket i sig också är helt underbart  och fantastiskt.
Saken är att det är allt det där, det är otroligt spännande att få vara med om detta mirakel en gång till, en bonus lite "senare i livet". Det är också helt underbart att få känna det spirande livet inom mig, att märka hur vi svetsas samman som familj ännu mer och även hur kärleken mellan maken och mig blir innerligare. Det är också helt fantastiskt att veta att vi snart får ynnesten att lära känna en till människa som ska få bli del i vår familj.
Det är enbart superlativ så min omgivning får rätt och slätt stå ut med att jag pratar mycket, ofta och mer än gärna om det som komma skall, och även det som är. En riktig energihöjare!



Var även väldigt fint på loppisen idag. Vi var där alla fem, och alla fem var engagerade. Kändes otroligt mysigt att göra något ihop hela familjen. Gäller att ta vara på stunderna då de inte är så många. Vare sig det handlar om att stå på en loppis eller att resa iväg. Njuta i just det tillfället som ges.



Går idag in i vecka 21. Även det helt otroligt. Det är halvtid!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar