fredag 15 maj 2015

Att "boa"

Så konstigt. 
Jag är i vecka 20 (20 hela veckor imorgon) och jag verkar redan fått känslan av att vilja boa & förbereda för knyttet.
Tidigare gånger har jag väntat länge på detta. Inte på grund av rädsla för att det ska hända något, jag var ung & rätt ovetande, utan mer för att den känslan inte infann sig förrän rätt sent.
Men den här gången är det något i mig som gör att jag kikar på tyg att sy babynest i, kollar efter en bra bärsjal, kikar på barnvagnar i tid & otid, och till sist det projekt jag påbörjade igår. Att sy en skötväska.
Jag kan verkligen inte sy!
Jag lägger upp gardiner med kirurgtejp. Ni hör hur märkligt jag beter mig för att vara mitt "vanliga" jag. Men det är så roligt, så avslappnande & så otroligt rogivande. Så jag struntar i att det "inte är jag" och fortsätter sy. Jag vill aldrig sluta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar