fredag 25 september 2015

Förvärkar & illamående

Sedan 3 dagar tillbaka nu har jag dagligen haft förvärkar. Å ja, det är förvärkar och inte "bara" sammandragningar. Lite minns jag ;) 
Nackdelen är ju då att jag har dem så går det till ungefär så här. Det drar ihop, magen blri stenhård, jag får lite molvärk undermagen & mot ryggen, andas igenom & slappnar av. Den försvinner. Det kommer igen & jag börjar nästan fundera på att klocka. Längsta intervallet hittills nästan 1 timme med förvärkar sisådär regelbundet. Men sedan, nä men sedan lugnar sig kroppen och inget händer!
Why liksom??!
Illamående också.

Fördelen kan möjligen vara att enligt BM är detta tecken på att det inte är länge kvar, bara en fråga om att knappen ska tryckas på och det sätter igång! Men tryck på knappen då!! 
Eller säg vart den är så trycker jag själv. Jag är inte helt omöjlig.

Tillsvidare är jag smått rastlös, har massor hemma som kan göras men jag får inget gjort. Att gå ner å köpa godis känns t.o.m jobbigt, och då är det illa!
Men idag är det tydligen lösgodisets dag så jag tar nog bilen ner till affärn (ca 150meter) för godisinköp + lite middagsmat.
Fast inte just nu. Snart, på en stund. Ska bara, eh... Vila lite igen kanske?! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar