lördag 12 september 2015

Ensamma hemma

Dukade för 2 här hemma ikväll. Jag & maken.
Tonåringarna är ute på äventyr och ingen hade tid att äta hemma ;) 
Detta är nu andra kvällen i rad som vi är utan dem, jag anar ett mönster.

Blir bra att vi får ett Knytte snart!

Fick ett il idag & det gäller att passa på så jag gjorde Lemon Curd till morgondagens efterätts Pavlova, smulpaj med hallon & blåbär och till middag blev det skinkstek, hasselbackspotatis & gräddsås. Osis för barnen att de inte var hemma. Blev riktigt gott!
Nu soffan & en stor skål popcorn.

Gó kväll!

(Btw... idag kom påslakanen & lite annat till barnvagnen. Här ska bäddas!)

Lemon Curd dags. Älskar doften av citron. Använde Leilas recept.

Smulpaj med egenplockade skogshallon från skogen & egenplockade blåbär från ICA

Hasselbackspotatis, just from my head :p

Skinkstek, i med köttet i en stekpåse. På med lite Sambal Olek & grillkrydda. In i ugnen på 200grader typ 1 timme. Mumsa!

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag hungrig.
    Idag är en sån dag jag inte orkar laga mat..blir pizza istället. Inget jag egentligen är sugen på men ungarna blir glada..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh men jag kan längta efter pizza ibland faktiskt ;)

      Radera