söndag 11 oktober 2015

Kontroll nr 2

Igår var vi då på överburenhetskontroll nr 2. Att jag redan nu går på dessa beror på att jag är +40, känns riktigt skönt faktiskt. Jag får pga ålder inte heller gå över lika länge som om jag bara varit 39. Det tackar jag särskilt för! ;)

Kontroll av fostervatten: utmärkt
Kontroll av flöde i navelsträng: utmärkt
Kontroll av Knyttet: utmärkt
Kontroll av sammandragningar: de finns (alltid något!)
Kontroll av hur öppen livmoderhalsen är: en ynka pjutte centimeter (attans!!)

Inget som igår tydde på att de behövde sätta igång mig på studs. Både skönt å trist på samma gång.
Imorgon måndag och i vecka 41+2 blir det kontroll nr 3. Då får vi veta en dag för igångsättning. Spännande!

Var igår även på lite körövning och man kan ju lugnt säga att Knyttet tar lite utrymme för lungor å luft ;)
Fast vem behöver syre? 

6 kommentarer:

  1. Men då är livmodertappen utplånad och du har börjat öppna dig? Hurra! Du kanske slipper bli igångsatt ändå. 😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo liiite effekt har det tydligen haft ändå. Kan ju räcka med att ta hål på hinnorna vid ev igångsättning iaf!

      Radera
  2. Hej! Ditt kontot dök upp på min instagram. Skickar massa pepp inför förlossningen! "Övertid" är så jäkla drygt!
    Fick dottern för en vecka sen, och vi gick 12 dagar över. Storasyster gick vi över 18 dagar med. Inte så kul, så att peppa och säga att bebis kommer snart brukar sällan hjälpa:) klart man förstår att bebisen kommer:) men överburenhetskontrollerna är rätt tröga.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns galet drygt att åka 9 mil tur å retur varannan dag :/
      Men jag försöker tänka att varje dag är en dag närmare!
      Hur fixar man 18 dagar???!

      Grattis yill bebis ❤

      Radera
  3. Just nu önskar jag att jag var bara liiite, liiite äldre. Det här med att fylla 40 verkar ha en hel massa fördelar!
    Lycka till
    /Miriam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut! Bara fördelar med att fylla lite mer mogen ;)

      Radera