fredag 30 oktober 2015

5 saker som hör till höjden av orättvisa

Höjden av orättvisa efter en förlossning!

1) Att behöva krysta ut en moderkaka efter timmar av värkarbete å man bara vill njuta av bebis.

2) Eftervärkar!!! Vem, VEM uppfann dem??
(& efter barn nr 4 är de inte nådiga)

3) Avslag... Ca 6 veckor av illaluktande mens. Ehh, tack?

4) Förstoppning. Pja... Som ett brev på posten kommer såklart detta efter knaprande av järntabletter och rädsla att gå på toa med ömmande underliv.

5) Mjölkstockning! Aj! Man vaknar och har gått från A-kupa till D-kupa över natten. Tyvärr inget fylligt mjukt bröst utan ett stenhårt, ont och värmeökat bröst. Har man riktig "tur" är det knöligt också.

Det var 5 saker. Har ni fler? ;)

Älskade Milton 16 dagar ❤

Tack å lov för ullinlägg. Som bomull för ett ömt bröst! 

7 kommentarer:

  1. Du prickade in de värsta iaf. Har inte så mycket att tillägga.
    Men det här med avslag, vilket påhitt?! Förra gången fick jag dessutom HEMSK mensvärk två veckor efter att avslaget slutat. Rättvisa? Ingen!
    Och mjölkstockning....!!!! Får feber varje gång dessutom, så denna gång är vi mest bara hemma. Har lyckats få värsting stockningar så fort vi har tagit en promenad.
    "Skönt" att läsa någon som också har problems, annars tycker jag alla är tip top på en gång����❤️

    SvaraRadera
  2. Dom ljuger ;)
    Det är en himla tur att man kan kika ner på det lilla livet å känna att "Nåja, det var ju typ värt ändå"
    <3

    SvaraRadera
  3. Jag fick mjölkstockning för första gången när barn nr 4 var 1 år ungefär, jag trodde jag skulle dö! Hade sån sjuk feberfrossa att jag inte kunde röra mig ens för att dra på mig ett extratäcke som låg i fotändan. Och smärtan! Det var ju inte ens roligt =/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var 2a gången någonsin för mig. Första var då barn nr 1 skulle sluta amma 1,5 år gammal.
      Inte kul alls!

      Radera
    2. Detta var 2a gången någonsin för mig. Första var då barn nr 1 skulle sluta amma 1,5 år gammal.
      Inte kul alls!

      Radera
  4. Var gång mjölken runnit till ordentligt är det precis som du beskriver. Stenhårt,varmt och det gör ONT.
    Det har varit så smärtsamt att jag faktiskt lekt med tanken att inte amma alls denna gången. För det är vad jag kommer ihåg mest om tiden när barnen varit nykläckta. Smärta.
    Dessutom hade jag mjölk i typ 2 veckor med trean, sen fick vi ta till ersättning. Det har inte varit värt det.
    Men jag har inte bestämt mig än, har ju ett par månader till att fundera på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det är ju galet praktiskt att amma då det funkar & om man är bekväm med det :)
      Nu har min smärta släppt så jag hoppas att den håller sig borta ;)

      Viktigast är att du väljer det som känns bäst för dig!

      Radera