söndag 4 oktober 2015

Kära vänner & annat löst folk

2 dagar efter beräknad förlossningsdag och jag är redan less på frågan "Hur går det?", "Är du på g in?", "Du ska se att hen kommer senast kl 16.00 idag!" etc etc...

Så här är det:
- Jag lovar er härmed dyrt & heligt att ni får veta då Knyttet kommer. Alla i den ordning som vi tycker är mest väsentlig. Det kan betyda att just du som tycker att du borde fått veta det först inte får veta det först.
För vi bestämmer!! Pilutta er!

Så jag tackar för omtanke men jag kommer bli galen och till slut gå bärsärk på byn om frågan kommer fler gånger.
Det gäller även snälla tips om att få igång förlossningen typ trappträning, promenader, fönsterputsning, ricinolja etc etc. Det gäller även tipset om att sexa loss ordentligt. För vet ni... 
Om vi vill ha sex kommer vi ha det. Utan att fråga före.
För vi bestämmer!! Pilutta er!

För er som ser mig då & då på riktigt gäller detta även kommentarer så som:
- Nä men, är du rund om magen ÄNNU?!
- Man ser att du har bebisen kvar ännu, eller?
Etc etc..
Ni kan faktiskt egentligen lugnt utgå från att om jag ser ut om att jag har medicinboll nr 673248767 i magen så är nog bebisen kvar där inne. Även det faktum att jag inte bär på eller har en vagn med en bebis i då vi möts kan vara ett tecken på att bebis är kvar i magen.

Älskar er alla! Så inga onda avsikter ok?! ;) :) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar