torsdag 1 oktober 2015

Att vänta

Dagarna går rätt långsamt just nu. Vi bara väntar på att Knyttet ska komma hela familjen. Maken & jag tar oss inte för någonting typ. Fast vi kanske borde.
Orkar inte träffa folk, knappt gå på ICA för att slippa få kommentaren "Men! Är du hemma?! Ska inte du vara på förlossningen" 

Ehh... Sherlock, tydligen är jag hemma & tydligen är jag INTE på förlossningen då skulle jag inte stå här. Dumhjärna!
Fast så får man ju inte svara...

Min kropp förbereder sig hela tiden med en veckas förvärkar titt som tätt. Igår under ca 2 timmars tid utan ökad intensitet eller mer ont. Mår illa och sover massor, fast mest på dagen ;) 
Kunde inte alls sova inatt, vaknade först av en rejäl förvärk och några till. Sedan var jag så sjukt rastlös. Gick upp, målade naglarna och såg en film. La mig igen vid 02.30. 
Nu har jag sovit en stund i soffan efter att barnen åkt till skolan. Vaknade kallsvettig och galet illamående. Det har dock gått över. Sitter nu i enbart linne & trosor och känner mig inte sjukt snygg direkt.

Men annars är det toppen att vara gravid ;)

Nåja jag har mina pigga stunder, här om dagen testade jag att sjala upp dotterns gamla Kåldocka i trikåsjalen. Vet inte jag hur bra det blev direkt ;)

I förrgår blev det ett il, bakade mockarutor & mazariner. Nu är ju dock mockarutorna snart slut av familjen men dock ;)

Trött, svettig & äcklig. Pja ungeför så kan man sammanfatta idag.


2 kommentarer:

  1. vad kul snart dax. Ett år sen jag själv var i din sits och bara väntade. Testade faktiskt zonterapi för att få igång det. Vattnet gick på natten efter det. Alltid nått ;). Såg att du hade en instagram knapp på din blogg. Hur får man det? Hur gör man? Nyfiekn. Hoppas du orkar svara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja det är ju dubbla känslor att vänta. Spännande & pirrande samtidigt som är jobbigt jobbigt ;)
      Åhh... hur fick jag dit den. Hmm... är ju rätt dålig på detta men det var nånstans under inställningar på på Blogspot. Om jag kommer på hur jag gjorde så får jag återkomma! :)

      Radera