söndag 7 juni 2015

Självbild & klädbekymmer

Ja ni vet ju att jag skrev om att lära älska sin kropp och allt med den. Just nu passar meningen "stor i orden & liten på jorden" för mig är jag rädd.
Känner mig så otroligt stor! Jag är störst i världen. Har störst mage & störst rumpa. Större har världen inte skådat! Heffaklump är bara förnamnet!
Men så sitter jag, maken och en god vän på Bishops igår. Pratar och skrattar med en par kompisar till vår vän. Har det allmänt trevligt.
Hur vi kom in på det minns jag inte men hur det än var så säger jag något som om jag tar det för givet att de förstår att jag är gravid. Kvinnan tittar på mig & säger "Jasså? Det är så?"
Ehh... alltså kanske magen inte är så gigantiskt som jag tror?
Måste jobba mer med detta känner jag.
Jag är jag, jag har den kropp jag har, jag ser ut som jag gör och JAG ÄR BRA!
Nåja, Rom byggdes inte på en dag.

Dagens mage v 24 + 0

Satt och funderade tidigare idag också på detta med kläder (kom sig naturligt av att jag igår hade sönder ett par jeans). Jag har ju aldrig varit så här pass gravid på en sommar tidigare. Jag har inte heller planerat att jobba ända in i kaklet tidigare. Med andra ord måste jag ha lite kläder & gärna lite sommarplagg.
Satt och kikade på BonPrix hemasida och hittade lite fint. Fanns även en hel del på Asos hemsida för inte allt för mycket slantar.
Det blir nog att beställa några plagg tror jag (det är ju inte så väldigt betungande... )

Vad tycks om dessa plagg?

BonPrix

Asos

Asos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar