torsdag 4 juni 2015

En förlamande trötthet

Är så trött så trött, tårarna rinner och jag är verkligen inte på topp.
Är ledig nu fram till fredag nästa vecka så jag ska väl inte klaga egentligen. Men varje dag är uppbokad fram tills dess.
Inte bara jobbiga saker utan även roliga som ger extra framtidstro men det är mest det att ha saker uppbokade. Hade varit ljuvligt med lite tomma dagar.

Dagen idag har präglats av studentförberedelser för äldsta sonen. Vi har varit & shoppat kläder till den stora dagen. Det blev en grå kavaj, svarta jeans, vit skjorta & svarta skor. Han kommer vara snyggast såklart! I förrgår var jag även och hämtade hans studentplakat. Det är verkligen snart dags för mitt 1:a barn att sluta gymnasiet och fara ut i vuxenvärlden. Känns helt otroligt spännande och  ofattbart på samma gång.



Väl hemma var det städning på schemat, dottern har sin skolbal för 9:ans avslutning imorgon och planerar mys med några vänner hemma innan. Grönsaksdipp och lite gotta står på schemat. Så då gäller det att ha lite fint i rummet också.

Mellankillen fick även han sommarlov idag! Så nu är han ledig från skolan ända fram till i mitten på augusti. Lyckan var total ;)

Sedan tog kraft ork slut. Blev som spräckt ballong. Så jag tog en promenad i skogen för att leta energi och lite läkning. Lät tårarna flöda. Försökte acceptera känslan för att kunna släppa. Det är sjukt mycket svårare än jag trodde. Men jag tror på idén.




Nu blir det dock lite roligare saker på schemat, dags att följa dottern till affärn för att handla inför sin myskväll imorgon.
Energislukande blandas med energigivande. Vem vet, det kanske är en rätt bra blandning av livet ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar