lördag 6 juni 2015

Att bära sitt barn

Då mina 3 stora barn var små bar jag dem en hel del. På den tiden var det Baby Björns bärsele som gällde, det var inte förrän mot slutet som jag uppmärksammade bärsjalen!
Vilket underbart & mysigt redskap (bärdon ska det tydligen kallas). Med viss sorg tänkte jag då att jag aldrig skulle få uppleva det men någon ville ju tydligen annorlunda, så nu sitter jag och kikar på bärdon (!).
Vet inte om jag kommer gå all in som jag förstått att vissa gör och knappt använder vagnen och bär tills de fyller 5 år, men som komplement då Knyttet är just ett knytte. Tänk så praktiskt då man ska storhandla, gå på stan, ta en promenad i skogen - världen öppnar sig! (Ja i alla fall i mitt sinne..)

Beställas ska det!
Men kanske inte riktigt ännu då. Tanken går dock till trikåsjal då Knyttet kommer. 
Tänk att få fortsätta bära detta underverk då man även får sniffa, känna huden och se underverket.
Tänk att Knyttet får fortsätta känns de välbekanta hjärtljuden, tryggheten av närheten.
För mig låter det som ett ideal.

Visst ser det underbart ut! 


Idag är det 23 hela veckor! Snart har det gått 6 månader, känns som att tiden bara rusar iväg. Snart ska jag få hålla, känna & dofta på Knyttet. Känns helt overkligt!

 
23 hela veckor har gått.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar