tisdag 17 mars 2015

Mjölk, bröst & illamående

Trodde ju att jag kunde detta efter de tre tidigare barnen & graviditeter. Men ack... Från ingenstans mår jag illa, inte bara på morgonen utan vid lunch, mitt på dagen & på kvällen. Fattar inget! Lämnar helst inte hemmet utan lite puffat ris att stoppa i mig, lättar någorlunda.
Och så var det detta med att gå upp i vikt, redan känner jag mig som en heffaklump! Vart ska det sluta? Fördelen kan ju då möjligen vara att jag fått bröst! Bäst att försöka se det som är positivt ;)
Vart kommer då mjölken in i bilden? Jo... bara igår drack jag säkert 2 liter mjölk. Minst! Jag är galen i mjölk. Vill bada, leva & drömma mjölk!

Tidigare har jag inte mått illa, jag har inte ökat särskilt i vikt, brösten har inte spänt & mat-cravingens kom i typ v 30.
Åldersrelaterat? Blir kroppen knäppare efter 40+ ?

Hittade förresten jättefina träningsprogram på sidan mammaiform.se som jag tänkte försöka sätta i gång med. Måste försöka hålla någon form av form i alla fall... Dock är ju rund också en form har jag hört ;)


Besökte huvudstaden i helgen som var & hittade ett supermysigt fik på söder <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar