söndag 29 mars 2015

Hur ska allt bli?

Hur ska allt bli? Tankarna och grubblerierna går ofta till hur livet kommer ändras igen. Från att ha stora barn som i mångt och mycket klarar sig själva, till att åter igen börja med småbarn och allt vad det innebär.
Hur ska det kännas att vara hemma igen?
(Ok, jag har sökt en 25% kurs till hösten, så lite jobbande, typ, blir det ju)
Hur kommer syskonen känna inför det nya livet?
Kommer jag att orka vara aktiv då detta lilla knytt är 15 år, då är jag 56 år. Känns som en helt galen siffra!
Kommer maken orka vara aktiv, han är då 61 år.
Vad gör vi?
Vad går vi in i?


Mitt upp i allt detta tänkande längtar jag efter att bli rund om magen, att skrika ut nyheten och att känna de första sparkarna.
Det är så mycket dubbla känslor att jag blir galen.

Helgen innehåller annars otroligt mycket positiv energi så jag försöker att bara suga in och tanka tanka tanka!
Det är körsång i dagarna 2 tillsammans med Anna Stadling. Helt underbart!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar